måndag 22 mars 2010

We bloggers rules...

För några månader sedan, så tyckte jag det var imponerande, att jag hade nästan 1000 besökare på bloggen, under en månad. På onsdagarna kunde det komma in ett femtiotal, som ville läsa om vad jag och mina bloggkompisar skev om. Det har utecklats en del. Under de senaste 30 dagarna har 1665 personer läst på min blogg. I genomsnitt 2 minuter per besök. Bara i onsdags, så var 108 olika ip-nummer inne och läste vad jag skrivit. Detta är en utveckling, som jag är säker på att mina bloggkompisar också kan se. Så vi synns uppenbarligen... Ju mer besökare vi får, ju mer sprids budskapet. Jag skulle dock vilja ge dig en uppgift, käre läsare, skriv kommentarer, både hos mig och hos mina bloggkompisar. Det är nämligen så att på de listor, som lista bloggar, så hamnar man högre ju mer kommentarer man får. Men oavsett om du vill skriva något, så vill jag passa på att tacka alla som läser detta, alla som kommenterar och alla som mailar.

Inte minst vill jag tacka alla mina bloggkompisar. Vi ger varandra styrka och inspiration. Dessutom så gör alla det, helt utan att tjäna en krona på det. Vissa av oss har reklam på bloggen, i förhoppning att få in någon krona på det arbete som läggs ner. Jag själv, har sedan i december tjänat 19 kronor, på att folk har klickat på mina länkar... Så som ni ser, vi gör inte detta för att tjäna pengar.


Om man tittar på sidor om att tjäna snabba pengar, på nätet, så står det ganska högt upp, att man ska börja blogga. Man blir svinrik, hur snabbt som helst. Dessvärre funkar det inte så. Visst om man gör reklam för SMS-lån på sin blogg och folk tar dessa lån, så kanske man kan få några kronor. Men, de vill nog inte annonsera hos oss. Blondinbella tjänar säkert multum på sin blogg, eftersom hn skriver om något så viktigt som mode. Men vi andra, vanliga dödliga, som skriver om ämnen som vi brinner för, har små möjligheter att tjäna pengar på bloggeriet. Men... det är inte därför vi gör det, vi gör det för att det är ett ämne vi brinner för och för att systemet är så felaktigt uppbyggt, så det måste ändras snarast.

Om ni tycker att mina inlägg ibland saknar lite bokstäver, så beror det på att datorn jag skriver på har ett tangentbord, som lämnar lite övrigt att önska. Ibland faller bokstäver bort. Dessutom skriver jag allt som oftast mina inlägg i bilen, eftersom jag jobbar på dagarna och sitter i bilen. Har jag en stund över, så tar jag fram datorn och skriver lite.

Tänk om man var som Blondinbella och blev sponsrad på allt här i livet. Då skulle jag önska att någon sponsrade mig på:

1. En ny dator
2. Avskrivning av skulder
3. En Racercykel
4. Startplats i Vätternrundan
5. Bil
6. Semester med familjen till något varmt ställe, där kronofogden inte finns...

Om detta skulle hända, så lovar jag att jag ska skriva ett fantastiskt snällt blogginlägg, om företaget, som gjorde det. Tänk vilken fantastisk publicitet ett inkassobolag, som efterskänkte skulder kunde få, bara för att de kan vara snälla och humana. Men tills motsatsen är bevisad, så anser jag att inkassobolag är hjärtlösa blodsugare, som driver in skulder in absurdum, bara för att de kan. Intrum bevisar dessutom det genom sin senaste årsrapport. Under rubriken, "Köp av avskrivna fordringar", kan man läsa: Gäldenären är fortfarande skyldig att betala, menkostnaden för att få betalt har bedömts så hög att fordringsägaren skrivit av hela eller delar av fordran. Dock har den fortfarande ett ekonomiskt värde och kan avyttras till tredje part ... Intrum Justitiaförvärvar porföljer inom sin nisch till ett snittpris under 10 procent av fordringarnas nominella värde. Men de får lik förbannat driva in 100 procent av fordran.

8 kommentarer:

  1. Jag har ett tangentbord som jag snott från Bengt-Erik Johansson... du kan få det.

    Dwight

    SvaraRadera
  2. Tjiho!

    MVH
    Robert

    http://www.systemsnyltarna.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Grattis!!
    Ps. jag kan skriva en skuld eller två, om du vill!
    ;)

    SvaraRadera
  4. jättebra blogg!!!! jag är 19 år nu och struntar i mina räkningar, dom kommer fler och fler och fler..sjukhusräkningar, idiotförsäljare som lurade på mig en mobil och abbonemang, en telefonförsäljare som lurade på mig bantningspiller. Jo dom nästan tvingade mig köpa dom. USH!!! Allt som allt ligger skulden nu på ungefär 10 000..än så länge. Jag har inget jobb och vet inte så mycket om kronofogden. Har betalat en del såklart. Men jag öppnar dom inte ens, och har bestämt mig för att inte göra det förrens jag kan betala.

    SvaraRadera
  5. Hejsan, läste lite av vad du skrivit här på din blogg och kan inte göra annat än att instämma. Dom har väldigt mycket makt, alla inkasso och kronofogdemyndght.
    Nu är det så att jag arbetar på ett företag som heter Remdex som har en inriktning på att medla för människor som har kanske många skulder som tynger och har stora problem med det. Vi är precis i start-fasen och håller på att försöka få ut en massa reklam. Skickar en ext. länk här som du kanske kan läsa om du är intresserad. Kanske ngt för dig? Om så, får du gärna skicka och dela vidare. Tack på förhand. MVH.

    http://remdex.se/home

    SvaraRadera
  6. Omedelbara resultat från de första 3 dagarna av att kontakta Love-spell caster kallas Dr.Oduduwas, jag bestämde mig för att gå med i kärleksspellprogrammet för att få tillbaka min man att älska mig mer efter 2 år av separation. Jag är glad att rapportera att min man och jag är tillbaka på rätt spår. Min man har varit ångerfull mot hans handlingar och ont han orsakade mig, han ringde mig på telefon för att be om ursäkt, bara igår morgon kom min man Aslund hem.
    Tack vare Oduduwa Great Love spell-caster lunchade han en magisk kärleksspell på min räkning. Dess fantastiska jag upplever direktresultat fick ett telefonsamtal från Anderson min man och igår kom han hem för att träffa mig. här är Oduduwa personligt kontaktbrev: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com kan även Whatsapp nummer: +2348109844548. Jag hade mycket tur att ha denna personliga kontakt med Oduduwa, och på grund av hjärtats glädje lovar jag Oduduwa att jag kommer att dela med mina vänner om hans stora magiska kärleksspellande krafter för att lösa följande problem:
    - Om du vill ha din ex tillbaka.
    - Avsluta skilsmässa och återförenas med ditt äktenskap
    - Vinn tillbaka Tillit från din älskare
    - om du alltid har mardrömmar eller dåliga drömmar på natten
    - Du vill bli befordrad på ditt kontor. (Lycka till och framgång)
    - Du vill ha kvinnor / män att lockas till dig.
    - Om du vill föda ditt eget barn.
    - Stava till styrkor, rikedom och berömmelse.
    - LOTTO vinnande magiska nummer.
    - Växtbaserad botemedel och helande av någon blodsjukdom. (Botemedel mot bröstcancer)
    Mitt namn är Ulrika Charles från Stockholm sverige. Vi förtjänar alla att vara lyckliga i vårt äktenskap och relationer, därför önskar jag er lycka till.

    SvaraRadera
  7. behöver du ett lån? Skicka oss ett e-postmeddelande remy.credit111@gmail.com Skicka ett e-postmeddelande till remy.credit111@gmail.com Hej Hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu under de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi ger lån med 2% ränta, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån Skicka ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757 Skicka oss ett e -postmeddelande remy.credit111@gmail.com Vi har ett lån till dig REMY.INC

    SvaraRadera