onsdag 30 september 2009

Jultidningar

Min dotter har sålt jultidningar, hon har sålt för över 6000 kronor. Innan hon började sälja ringde jag förlaget och kollade så att det var okay med tanke på min ekonomi, och de sa att jag inte behövde betala något i förskott och så vidare. Premien för denna försäljning blir en WII och ett par spel. Idag fick jag reda på att de gärna skickar de beställda varorna, men jag måste betala hela summan i förskott, eftersom jag har betalningsanmärkningar. Tack för det.
Ikväll kommer jag få tala om för en åtta årig tjej att hon inte kommer att få sitt Wii, eftersom pappa fick problem med ekonomin för tre år sedan, när jag och hennes mamma gick isär. Ska en åtta åring som kämpat med sina jultidningar verkligen få uppleva det. Skulle jag vetat detta, hade jag aldrig låtit henne sälja jultidningar.
Idag försöker jag ordna min ekonomi. Jag har inte fått några nya anmärkningar på två år, varför blir man hela tiden sparkad på. Och nu får även åttaåringen lida.

3 kommentarer:

  1. Hej..

    Hur mycket rör det sig om för att få ut premien? Jag är absolut inte rik, nyligen kommit ut det berömda skuldträsket, men vill gärna hjälpa till med en liten slant. Det är FAN att barnen kommer i kläm..

    SvaraRadera
  2. Kan inte kunderna betala i förväg? Det rör sig ju bara om några veckor. Och ska verkligen föräldrarna ligga ute med pengarna...

    SvaraRadera
  3. Det rörde sig om sex tusen, Tack till dig som erbjöd pengar. Vi lyckades faktiskt låna ihop pengar av släkt och vänner, så att vi kunde betala och få ut paketet.

    SvaraRadera