måndag 21 september 2009

Måndag

Igår köpte vi en ny barnvagn, eller, bättre begagnad ska jag säga, vi hittade en på Blocket för femhundra kronor, en trehjulig sulky. På fredag får jag lön, nu ska vi bara ta oss dit, barnbidraget räckte ju inte så jättelänge... Men men, man ska inte klaga. Jag hörde ett oerhört fint citat i helgen: "En dag dör man, resten av dagarna lever man." Visst är det sant, nu ska jag bli possitiv och göra det bästa av situationen.

Jag håller för fullt på att samla in info från inkassobolagen, vad jag har för skulder, nästa vecka tänkte jag börja deala med dem, och se om jag får ner skulderna lite. De borde vara glada för att få någonting, som det är nu får de inget... Jag hörde om en kille, som dealade med inkassobolagen och fick ner skulden till 20% av ursprunget. Lyckas jag med det, så kan man ju faktiskt se en strimma ljus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar