onsdag 23 september 2009

Elräkningar

För att vi skulle få ett elabbonemang hos EON, så krävde de en deposition på 3500 kronor. Dessa pengar skulle vi betala för att de skulle få betalt om vi inte skulle betala räkningarna. Idag har jag hört om fok som betalat mycket mer än så. Nu är det bara det att vi ligger back med två elräkningar, pengarna har helt enkelt inte räckt, och i vår situation, så får man prioritera vad man ska betala. Denna månaden blir det naturligvis elen, eftersom vi inte vill få den avstängd. Men det märkliga är, att vi fått brev från Intrum, som säger att elen kommer att stängas av om vi inte betalar den 23:e, min fundering är då, var det inte precis det vi betalade depositionen för. EON har ju faktiskt fått 3500 kronor redan, och vi är skylldiga knappt tretusen. Märkligt. Samtidigt förstår jag att de vill vara säkra på att inte förlora några pengar. Men men, nästa månad kanske det dimper ner ett par miljoner från ovan... vem vet. På den här bloggen finns det lite reklam, som är "anpassad efter innehållet" jag tror alla inkassobolag försvan, lite märkligt att ha reklam för inkasso här... men vill man hjälpa mig lite, så klicka på reklamen, för det tjänar jag pengar på. Än så länge är jag uppe i 4 dollar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar