fredag 18 september 2009

Huset fortsättningen...

Ja... Hur korkad får man bli. Om man skiter i att söka lagfart på ett hus man faktiskt betalat en del för, så blir man enligt 20 kap 3§ jordabalken, vitesförelagd. Dessutom så riskerar man att huset återigen mäts ut, för att den som står på lagfarten har utmätningsbara skulder. Idag när jag pratade med KF, så tyckte hon faktiskt att det var en god idé att låta dem mäta ut huset igen... funderar på att göra det...

Jag kommer faktiskt ge honom en chans till, jag ska skicka över köpeavtalet till inskrivningsmyndigheten, som vitesförelägger honom. Sedan överväger jag en polisanmälan för bedrägeri, han har ju faktiskt uppsåtligen struntat i att både söka lagfart och betalat räkningar, så att jag blir betalningsskyldig. Jag har tillräckligt stora ekonomiska problem, för att även behöva betala någon annans räkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar