torsdag 17 september 2009

Mitt hus

Mitt lilla hus börjar bli en riktig följetång. Allt började med att jag hyrde ut huset till en kvinna, som inte betalade vare sig hyra eller el. Det gjorde att jag stod med lån och VA-kostnader, el-räkningar och renhållning, som jag tillslut inte hade råd med. Efter många om och men, fick jag henne avhyst och en ny hyresgäst kom in, han skötte sig. Efter ett halvår flyttade han, men han rekomenderade varmt en släkting som hyresgäst, som jag då tog in. Samma visa igen ingen hyra kom in och krav på räkningar kom till mig...

Huset mättes snart ut av fogden och skulle säljas exekutivt. Vilket det gjorde i mars i år. Förra veckan fick jag återigen krav på VA och renhållningsavgifter. Det visade sig att jag fortfarande är lagfaren ägare på huset... underbart... Jag är betalningsskyldig till dessa räkningar. Den nya ägaren har alltså inte sökt lagfart. Vilket i och för sig är olagligt, man har tre månader på sig, det har gått över ett halvår. Enligt både KF och lantmäteriet så kan de inte göra något, jag får mer eller mindre skylla mig själv att jag inte kollat upp detta tidigare.

Idag fick jag tipset av Fattiga riddare att låta fogden mäta ut huset igen, för att återigen sälja det, jag är ju trots allt lagfaren ägare, och har skulder som ligger på utmätning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar