lördag 19 september 2009

Lördag

Idag är det lördag. Ikväll ska jag på fest. Dessvärre betyder det att jag får nya utgifter. Det kommer att kosta ganska mycket, plus att jag måste köra trettio mil. Det är trehundra spänn bara i bensin. Igår kom barnbidraget, men efter att ha handlat allt man behövde, och tankat bilen, så är de pengarna slut. En vecka till lönen. Det är så jävla surt att behöva vända varje krona. Till råga på allt, så strular försäkringskassan med frugans sjukpenning, hon var nämligen sjukskriven större delen av förra månaden, på grund av svininfluensan och efterföjande lunginflamation. De måste ha in ett arbetsgivarintyg, vilket de kommer med nu, de fick papprena i början av månaden och kommer nu med detta, när hon frågar nar utbetalning kan ske får hon till svar att pengar kan komma tidigast om två veckor... kul...

1 kommentar:

  1. På något sätt känns det konstigt. Här läser jag att du har skulder upp över öronen och ändå "måste" du köra 30 mil bara för att festa.. Jag blir väldigt sällan tvingad till att festa. Men det är ju bara jag.

    SvaraRadera