torsdag 17 september 2009

Varför jag?

Under mina trettiofem levnadsår, har trettio av dem varit skuldfria. Men för ungefär fem år sedan hände något. Efter en skillsmässa och ett antal dåliga val, så hamnade jag i skuldträsket. Idag har jag ett skuldsaldo på över 800 000 hos kronofogden och runt hundra tusen hos olika inkasobolag. När jag började få skulder som översteg min förmåga att betala, så slutade det med att jag helt enkelt kastade räkningarna i soptunnan. Även breven från fogden hamnade där. Resultatet blev att jag blev uppsökt av delgivningsmän, där jag fick signera diverse olika skrivelser. Skulderna resulterade i att mitt hus blev utmätt, och sålt på exekutiv auktion, jag får inte skaffa bil, eller telefonabonemang och jag kommer att få leva på existensminimum under en oöverskådlig framtid, pga. löneutmätning.

Idag ser mitt liv mycket ljusare ut. Jag har fått god hjälp av diverse forum på nätet, framför allt www.fattiga-riddare.se, som har hjälpt mig nåt oerhört i att inse att man faktiskt har rättigheter, trots att man är skuldsatt,

1 kommentar:

  1. Detta är ju helt orättvist!!! Dom som du har lånat av borde ha förståelse för att du inte kan betala och se det mer som en gåva än ett lån.

    SvaraRadera