lördag 6 mars 2010

Dax för nytt jobb kanske?

Titta vad jag hittade, på Arbetsförmedlingens hemsida. Kanske dags att söka nytt jobb. Jag stämmer nämligen in på det mesta. Se hur possitv tonen är...

Delgivare med god förmåga att möta människor till Karlskrona
Kronofogdemyndigheten

Publicerad: 2010-02-19, Annons-ID: 5307393

Karlskrona (Kommuninformation), 1 plats


- möta människor i olika situationer och säkerställa mottagandet av betalningsförelägganden

Vi söker en delgivare till södra delgivningsenheten med placering i Karlskrona.

Ditt nya jobb

innebär att du kommer att arbeta med delgivning i olika former. Delgivningsarbetet är en uppsökande verksamhet där din uppgift är att personligen säkerställa mottagandet av t.ex. betalningsförelägganden, vanlig handräckning och betalningsfastställelse i pant. Det innebär att du på egen hand besöker våra kunder för att få en kvittens på att de tar emot betalningsföreläggandet. Merparten av din arbetstid utgörs av självständigt arbete på fältet, vilket kombineras med administrativt arbete på kontoret. Du ingår i ett delgivningsteam och ansvarar för ett geografiskt område tillsammans med de övriga medarbetarna i teamet.

Du kommer att ha goda möjligheter att påverka upplägget av ditt arbete och dina arbetstider i samråd med teamledaren. Yrket är rörligt och du måste tycka om att köra bil. Arbete på eftermiddagar och kvällar är vanligt förekommande.

Vi söker dig som har

· grundläggande behörighet till högskoleutbildning på grundnivå eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
· relevant yrkeserfarenhet samt vana från möten med människor i svåra situationer
· körkort för personbil och vilja och förmåga att ha ett rörligt arbete
· svenskt medborgarskap
· goda datakunskaper
· god förmåga att bemöta människor på ett förtroendefullt sätt
· förmåga att fatta självständiga och korrekta beslut utifrån de lagar och regler som finns och tillämpa dessa på ett omdömesgillt sätt
· god förmåga att samarbeta och ett förhållningssätt som stämmer med teambaserat arbetssätt
· erfarenhet av att arbeta både självständigt och i team
· god förmåga i svenska språket både i tal och skrift
· god organisations - och prioriteringsförmåga
· en öppen och lyssnande attityd, samt god kommunikativ förmåga
· förmåga att arbeta resultat- och målinriktat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har arbetat med inkasso eller delgivning eller har erfarenhet av arbete vid Kronofogdemyndigheten. Det är även meriterande om du har akademiska poäng inom juridik, ekonomi eller statsvetenskap, eller om du talar fler språk än svenska.

Kronofogden tillämpar provanställning


Om jag tittar på kriterierna, så är det bara jag:

Så jag skrev en ansökan.

Hej!

Mitt namn är Skuldsatt Von Blogspot. (Tack Ulrika För namnet...) Jag anmäler mig härmed som sökande till tjänsten som Delgivningsman.

Jag är högskoleutbildad och har stor erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Inte just att utföra dem, utan snarare att mottaga dem. Jag har en stor vana att befinna mg i utsatta situationer, till exempel, när olika delvningsmän utsätter mig för diverse hot.

Jag har körkort för bil, dock behöver jag tjänstebil, då min bil blev utmätt. Ett rörligt arbete passat mig utmärkt, kan man även få lönen "under bordet" så skulle det vara lysande, eftersom jag annars har svårt att överleva ekonomiskt. Jag är svensk medborgare, och har dessutom goda datakunkaper.

Jag är väl insatt i lagarna som gäller och kommer att kunna fatta korrekta och bra beslut. Då inkassobolag inte tillhör mina favoritföretag, kommer jag dock prioritera långa fikaraster, före delgivningsärenden. Jag kommer även att fatta snabba och humana beslut, för att skydda gäldenären onödigt lidande, i form av delgivningar. Jag har som ni ser en god prioriteringsförmåga. Och prioriterar ofta rätt. Att arbeta i ett team ser jag inte som några problem, så länge teamet gör som jag vill.

Jag arbetar alltid målinriktat. Just nu arbetar jag till exempel aktivt för att avskaffa kronofogdemyndigheten, så provanställning, är inga problem, eftersom myndigheten förhoppningsvis är avskaffat innan provanställningens slut.

Jag har en stor erfarenhet av myndighetens arbete och även av inkassobolagens arbete. Jag har ett stort intresse av att samtala med företrädare för både myndigheten och dess uppdragsgivare. Jag haringa akademiska poäng i vare sig stadsvetenskap, eller juridik, men är trots det väl insatt i delgivningslagen, inkassolagen, samt exekutionsbalken. Så jag kan kalla mig självlärd lagvrängare.

Jag är helt säker på att jag är rätt person för tjänsten, framförallt, med bakgrund av min gedigna erfarenhet av delgivningsmän och kronofogdemyndigheten. Ni bör snarast kalla mig på intervju. Ni har ju redan mitt telefonnummer.

Mvh

Skuldsatt.


Jag är säker på att jag kommer få jobbet. Den erfarenhet som jag har, måste vara svår att få tag på annars. Problemet är bara att det var i Karlskrona, det är ju några mil att köra, men vad fasen, det löser sig. Det verkar ju vara ett trevligt och fritt jobb.

5 kommentarer:

  1. Ja, du är ju väl kvalificerad. Vad har du för löneanspråk?

    Bra jobbat! tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Hahahahhahaha jag skrattar ihjäl mig :D

    SvaraRadera
  3. *s* vassegomenamnet. Du är härmed av mig, Största Dumhönan, dubbad till storslagenhet!

    Skitkul! Har du skickat det också? På riktigt skickat in det?

    SvaraRadera
  4. Det är så vackert skrivet så att jag börjar gråta. Jag kan inte tänka mig annat än att du får arbetet, grattis på förhand.

    Dwight

    SvaraRadera