lördag 13 februari 2010

1 - 0



Igår eftermiddag pratade jag med Intrum igen. De kommer inte att avbryta elleveransen, eftersom vi nu har en tvist. Jag kommer inte bli av med skulden, vilket jag inte heller försöker, men jag har köpt lite tid. Nu kommer de att göra ett nytt delgivningsförsök.

Men, jag fick reda på en annan sak, från Obestånd att Intrum troligen har brutit mot sin tystnadsplikt. Nu kommer jag att lämna in ytterligare en anmälan mot dem. Fakta är nämligen att jag har ringt och fått uppgifter om fallet, såsom exakt skuld, datum för elavstängning, och annat. Men, jag är inte borgenär i detta fall, det är min fru. Jag har ingen fullmakt från henne att kolla dessa uppgifterna. Jag är i allra högsta grad beroende av att detta löses, men Intrum får inte enligt lag lämna ut uppgfter till mig.

Igår när jag pratade med dem, så frågade de om min fru visste att jag ringde, men inte något om jag hade fullmakt. Och eftersom Datainpektionen inte brydde sig om min första anmälan, angående att jag inte fick prata med handläggaren, så kommer jag fortsätta att anmäla. Det är en rättighet jag har. Om jag får rätt i fallet tystnadsplikt, vilket jag troligen får, så kommer jag att kräva skadestånd. Muahahaha. Jäklar vad produktiv man blir när man är sjukskriven och inte har något annat för sig.

3 kommentarer:

  1. Go for it. Hänvisa gärna till ärendet hos DI med diarienummer 1719-2009.

    SvaraRadera
  2. Pust du vässar klorna och det är bra ge inte upp jag är helt övertygad om att du fixar det här. ;)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag spenderat någon timme med att läsa din blogg. Fy och usch för att det ska behöva vara så här. Jag har inte mycket pengar men jag tror att om man ger utan den själviska tanken att få så får man tillbaka det på något sätt. Så därför tänker jag skicka iväg några sms nu. Ta hand om dig och din familj! Sänder även över några välbehövda styrkekramar

    SvaraRadera