måndag 9 november 2009

Första måndagen denna veckan...

I helgen när jag surfade runt, så har jag hittat flera orimliga bloggar och hemsidor. En tjej som jag missade att spara adressen till, ansåg att alla månniskor som har mer än en miljon i skulder, skulle hamna i fängelse, där man fick arbeta av skulden. En idiotisk idé, som faktiskt praktiseras i vissa länder. Ska vi skuldsatta behöva känna oss som brottslingar nu också?

I fredags sände Tv4 ett inslag om kommunikationsskulde, där bland annat Ulrika Ring , fick uttala sig om hennes syn på problemet. Som Ulrika sa efteråt, varför bara fokusera på en liten del av skuldproblematiken. Det är ju jättebra att tv tar upp problemet, med skulder, men varför fokusera enbart på kommunikationsskulder. Ulrika skriver riktigt bra om det på sin blogg.

Familjeliv , har en forumdel, där folk kan diskutera ekonomi. Det är riktiga problem, skrivet av riktiga människor, trots det, så ska nån okunnig idiot, komma med moralpredikningar om vad vederbörande har gjort för fel. Men, man behöver inte ha gjort något direkt fel själv, man kan hamna här ändå...

Jag blir så trött ibland.

Totalt ostrukterat inlägg, men jag publicerar ändå... Pingar gör jag nog inte idag. Men skriv gärna någon kommentar...

3 kommentarer:

  1. *skriver gärna en kommentar*
    det man kanske kan ta som "förlåtande" i hela soppan är att det är så svårt att veta hur det hela ser ut innan en person fått insikt och erfarenhet. Så länge du är "på rälsen" går det bra, det är när du faller ur ramen som alla fallgropar visar sig. Förstår du hur jag menar?

    //Ulrika

    SvaraRadera
  2. Haverikommissionen ser inga problem förrän olyckan varit framme.

    SvaraRadera