onsdag 7 oktober 2009

Hur ska man överleva?

I mitten av augusti drabbades hela familjen av svininfluensan, min fru drabbades hårdast och blev sjukskriven en månad, eftersom hon fick lunginflamation. Hon jobbar deltid, med lite spring vikariat och sådant. Nu har försäkringskassan, uppskattat hennes inkomst till 80 000, eftersom hon varit föräldraledig, under ett par år. Tidigare hade hon en SGI på 170 000, men den sänkte de nu alltså med 90 000. Dessutom får hon tydligen bara ut för de passen hon var uppsatt att jobba, men som springvikarie har man i princip inget planerat. Om hon hade varit inskriven på AF hade det varit en annan sak, då hade hon stått till hela arbetsmarknadens förfogande och således fått för varje dag. Eftersom hon har så mycket jobb har hon inte sett någon anledning att springa på arbetsförmedlingen och nu blir hon alltså straffad. Vi lever alltså som en familj på 4 personer, jag fick denna månaden ut ca 13 000, eftersom jag oxå varit sjuk ett tag. Hyra på 5300, el, vatten, telefon och liknande ingår ej. Frugan får nu ut ca. 1500... Jippie. Hur är det tänkt att man ska överleva. Måste man alltså gå till Soc. för att få det att gå ihop, trots att vi båda försöker arbeta och kämpa för brödfödan. Samtidigt som inkassobolagen plockar ut mega mycket pengar på oss som inte har råd med det dagliga livet, som de flesta ser som självklart...

Vilket osökt får mig att gå in på min redovisning om inkassobolagen.
Intrum Justitia, Kungen bland inkassoföretag, börsnoterat.

Antal anställda: 3318
Omsättning: 3 677 700 000 (Vi snackar 230 000 000 inkassokrav... jag vet man kan inte räkna så, men ändå)
Resultat: 441 700 000
Tillgångar: 6 741 000 000 varav 2 395 200 i eget kapital.
Omsättning per anställd: 1 108 000
Kosnad per anställd: n/a

Detta är ett av bolagen som är emot insolvensutredningen, undrar varför...

1 kommentar:

  1. Strålande! "skuldsatt" vad gjorde jag utan dig!!! :-)

    Fullständigt strålande!

    SvaraRadera