fredag 2 oktober 2009

Tankning

I morse skulle jag tanka på ST 1, ett billigare allternativ till bemannade stationer. Eftersom jag är förhindrad att ha betalkort, pga. mina anmärkningar, så slänger jag i ett par hundralappar i maskinen. Men idag hade de bytt maskinen, till en som inte tar sedlar, utan bara kort. En man som tydligen var anställd av stationen kom fram och förklarade att alla JET, Hydro och ST 1 automatstationer, är numera försedda med enbart kortbetalning, så att tanka kontant är helt omöjligt om man inte vill betala 25 öre mer per liter på en bemannad station.
Vi är 500 000 människor som inte får skaffa betalkort, i det här landet, nu får vi inte tanka heller. Jag har dessutom märkt att fler och fler p-automater enbart tar kort. Kan vi bli lite mer diskriminerade?

2 kommentarer:

  1. Och vi som inte kan komma ihåg alla pinkoder är också körda. Fy sjuttton.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är väldigt tråkigt, men jag förstår också företagen som endast accepterar kort. Det är inte så kul och få sina pengar stulna.

    Men det är lätt att klaga utan att komma med någon lösning. Min lösning skulle vara kontant-betal-kort. Alltså som med mobil. Man har ettkort som man kan sätta in pengar på. Vet inte om det skulle funka...

    SvaraRadera