tisdag 6 oktober 2009

Huset del fyra.

Förra veckan fick jag en utbetalning från energibolaget, på drygt trehundra kronor, för att de gjort fel, när de skickat fakturor till mig, trots att jag inte bor där. Idag så kommer ett inkasso, från Svea inkasso, med ett inkassokrav på 1000 kronor, för sophämtning, räkningen förföll, 30/6 2009. Som bekant såldes huset i mars. El bolaget, som förövrigt även har hand om renhållning och VA-avgifter, har sagt till mig att allt är löst och till och med gett mig en utbetalning, på avgifter som de fakturerat mig som de inte skulle, jag har förvisso inte betalt, men ändå... nu skickar de en av fakturorna jag bestridit, och de godkänt till inkasso. Underbara tomtar.
Jag kontaktade Svea, som ska "titta närmare på ärendet och noterar mitt bestridande..."
För att komplettera gårdagens inlägg kan jag även säga om Svea att de har 96 anställda.
Omsätter: 255 010 000:-
Resultat: 39 834 000:-
Tillgångar: 159 218 000:- varav 9 048 000:- i eget kapital.
Omsättning per anställd: 2 656 000:-
Personalkostnad per anställd: 984 000:- !!!!!

Väldigt intressant det där med personalkostnader, det är alltså löner och sociala avgifter, de 96 anställda tjänar alltså i snitt runt 70 000 i månaden. Jag vill också jobba på Svea inkasso...

2 kommentarer:

  1. Fantastiska uppgifter, fortsätt i samma stil!

    //Ulrika

    SvaraRadera
  2. Var får du att de har 70000 i lön?
    Personalkostnaden är 984000 per anställd delar man det på 12 månader blir det 82000:- på det ska arbetsgivaravgiften dras, sen skatt.
    Det blir mycket pengar kvar ändå så frågan är vad som ingår i personalkostnad. Det är nog inte bara lön.

    SvaraRadera